Historisk debut i barneserien i bordtennis for Njård bordtennis

Postet av Njård - Bordtennis den 13. Nov 2023

Spenningen av forventning og et snev av nervøsitet satte scenen da Njård bordtennis gjorde en kjempeinnsats i barneserien bordtennis i helgen som var. Det var 12 entusiastiske barn, en blanding av glede og et snev nervøsitet, som samlet seg til dette historiske øyeblikket. For Njård bordtennis markerte denne begivenheten en første- med ikke bare en, men to lag i barneserien i bordtennis.

Lagoppstillingen:
Njård bordtennis 1 bestod av: Arvi, Matteo, Leif, Hudda, Fatima og Lucas.

Njård bordtennis 2 bestod av: Magnus, Kristian, Einar, Kaya Marcus og Johannes.

Kampene startet med at Njård bordtennis 1 møtte Fredrikstad i debutkampen. Til tross for innledende nerver, viste laget kjempegod innsats. Vi taper dessverre 4-6 mot et sterkt Fredrikstad-lag. Viljen og lagånd var tydelig hele veien. Kjempebra innsatts alle sammen!

Njård bordtennis 2 møtte Klemetsrud i sin debutkamp. Vi møter et lag som er litt mer rutinerte når det kommer til ferdigheter. Erfaringen til motstanderlaget spilte en avgjørende rolle da de gikk seirende ut med 9-1 i lagkamp. Det er ingen som kan ta fra innsatsen og entusiasmen fra Njård bordtennis 2 viste under hver eneste singelkamp og dobbelkamp.

Siste runden møtte Njård bordtennis 1 Klemetsrud, og viste en markant forbedring i spillet. Selv om de kom til kort med et 3-7 tap i lagkampen, Viste laget støtte og stor glede gjennom hele serierunden.

Njård bordtennis 2 måtte revansjere seg etter første runden. Vi tok i mot Fredrikstad i sin siste kamp. Vi tok en historisk 8-2 seier, som markerte en uforglemmelig seier for Njård bordtennis. Den jublende atmosfæren gjenspeilte triumfen av teamarbeid og glede.

Dette var en helg med mye bordtennis. Guttene og jentene lærte mye gjennom lørdagen. Viktigst av alt var at alle syntes det var gøy å konkurrere. Masse erfaring å ta med seg på neste trening!

Foreldrene som stilte opp skal også ha mye skryt på lørdagen. Deres støtte og aktive engasjement skapte en atmosfære som ikke bare var oppmuntrende, men deres positivitet, entusiasme og en smittende positiv energi bidro utvilsomt til barnas selvtillit og prestasjoner på bordtennisbordet. Deres bidrag, både på og utenfor bordtennisbordet har vært en integrert del av lagets reise. Så stor takk til dere!

Instagram: https://www.instagram.com/njaard_bordtennis/