Oppsumering av Njård bordtennisturneringen i helgen som var!

Postet av Njård - Bordtennis den 4. Mar 2024

I helgen arrangerte Njård bordtennis en turnering for barn og unge. Det var et spennende oppgjør mellom Njård bordtennis og Gui bordtennisklubb da de braket sammen i en spennende turnering. Med 11 spillere fra Njård og 10 fra Gui var konkurransen hard med over 150 kamper.

Pulje 1 bestod av: Aleksander (Njård), Eliah (Gui) og Bendik (Gui):
Bendik fra Gui gikk ut som vinner etter å ha sikret seg seire i begge kampene, mens nykommeren Aleksander fra Njård viste sin innsats til tross for tøff konkurranse. Han ble nr. 3 i sin pulje.

Pulje 2: Arvin (Njård), Magnus (Njård), Aleksander (Gui) og Gustav (Gui):
I denne puljen var det mye jevne kamper, men her gikk Magnus seirende ut med tre strake seiere, mens Arvin fulgte like bak med 2 seiere. Det ble en jevn kamp mellom Arvin og Magnus og sluttresultatet med 3-1 til Magnus

Pulje 3: Fatima (Njård), Leif (Njård), Mathias (Gui) og Mats (Gui):

Mathias fra Gui vant puljen med feilfrie seire, der Leif fra Njård sikret andreplassen etter en intens oppgjør. Fatimas besluttsomhet ga henne også ros til tross for den tøffe konkurransen.

Pulje 4: Samuel (Gui), Johannes (Njård), Kristian (Njård) og Hudda (Njård):

Mye bra kampen i denne puljen og jevne kamper. Johannes viste frem sin dyktighet med tre seire, med Kristian og Hudda som gjorde en tapper innsats i en pulje fylt med tette kamper. Johannes ble puljevinner mens Kristian ble nr 3 og Hudda nr 4.

Pulje 5: Theodor (Gui), Lukas ( Njård), Julian (Gui) og Andy (Njård).

Andy stjal søkelyset i sin debutturnering og gikk seirende ut i alle tre kampene, inkludert et spennende oppgjør mot Lukas fra Njård. Mot klubbkameraten Lukas måtte han kjempe hardt for å vinne kampen, som endte tilslutt 3-2 til Andy. Lukas ble nr. 2 etter å ha vunnet 2 kamper. Mye bra spill her også.

Pulje 6: Marcus (Njård), Matteo (Njård) og Jakob (Gui):

Marcus sikret topplasseringen med to seire, etterfulgt av Matteo som kjempet og sikret andreplassen i puljen sin.

I sluttspillet nådde intensiteten nye høyder da spillerne kjempet om plassering.

Plassering 1-6:
Spillere som ble nummer en i puljene sine kjempet om plassering 1-6 plass. Magnus gikk triumferende ut etter et intens oppgjør mot Mathias og sikret turneringsseieren. Marcus, Johannes og Andy viste eksepsjonell dyktighet og besluttsomhet, og oppnådde sine posisjoner blant toppspillerne.

Plassering 7-12:
Spillere som ble nummer to i puljene sine kjempet om plassering 7-12. Her var det mye jevne kamper og kunne gått alle veier. Alle vant minst en kamp hver, men her gikk Arvin seirende ut med 4 seier og 1 tap. Han tapte kun mot klubbkameraten Matteo. Arvin vant sin sluttspill pulje og ble dermed nr. 7 i hele turneringen. Leif Kjempet hardt i alle kamper og vant 3 kamper. Han ble nr. 8. Både Matteo og Lukas vant 2 kamper, og her måtte det innbyrdes oppgjør til for å finne ut hvem som ble nr. 10 og nr 11. Matteo vant det oppgjøret, som dermed  sikret plassering nr 10 og lukas ble nr 11. Kjempebra innsats fra alle sammen.

Plassering 13-17:
Spillere som ble nummer tre i puljene sine kjempet om plassering 13-17. Kristian viste besluttsomhet og fremgang, mens Aleksander viste forbedring for hver kamp. Kristian som hadde vunnet alle sine kamper før møte med Aleksander (Gui), kjempet iherdig i hvert sett, selv om det ble 0-3 tap skal han ha for innsatsen og vilje. Kristian ble nr 14. Aleksander (Njård) viser progresjon for hver kamp og kjemper hver eneste kamp. Han vant 1 kamp, men spilte jevnt i alle kampene. Han ble nr. 16.

Plassering 18-22:
Spillere som ble nummer fire i puljene sine kjempet om plassering 18-22. Gustav gikk seirende ut i denne gruppen, med Hudda og Fatima som gjorde en tapper innsats. Hudda og Fatima ga begge guttene en virkelig hard kamp om plasseringene. Hudda vant 2 kamper men tapte 1-2 mot Gustav. Dette kunne blitt en avgjørende kamp for henne om å vinne denne gruppa. Fatima vant en kamp men ga seg aldri. Guttene måtte jobbe hardt for seirende.

Vi gratulerer Magnus (Njård) med seieren🏓

Totalt sett var turneringen en rungende suksess, med nykommere som imponerte med sitt engasjement og erfarne spillere som viste frem sine ferdigheter og motstandskraft. Når vi ser frem til mer trening og konkurranser, la oss fortsette å støtte hverandre og strebe etter storhet. Sammen skal vi nå nye høyder innen bordtennis!

Sammen blir vi Best🏓